Babcine Pączki / Granny's donuts


Karnawał kojarzy mi się z pączkami, faworkami i innymi tłustymi słodyczami ;) Chcę więc podzielić się z Wami przepisem na przepyszne pączki.

Przepis na te paczki dostałam od babci A:*

Mając problem z zapachem tłuszczu, na którym smaży się te pączki, nie wykonałam ich więcej niż 2 razy.

Raczej jeździmy do babci na pączki, szkoda tylko, że babcia nie ma już siły ich robić za często ;(

Może jakbym mogła zapach zamknąć w kuchni i otworzyć okno aby wywietrzyć to pomieszczenie, ale aktualnie nie posiadam takich udogodnień. 


Składniki:
500 g mąki
4 żółtka
100 g cukru
100 g masła, roztopionego i ostudzonego
1 szkl mleka
40 g drożdży
1 łyżka spirytusu
szczypta soli
olejek rumowy lub arakowy

Przygotowanie:

  1. Drożdże wymieszaj z ciepłym mlekiem, dodaj łyżkę mąki i łyżeczkę cukru. Odstaw do wyrośnięcia.
  2. Do mąki dodaj żółtka utarte z cukrem, kilkoma kroplami olejku i odrobiną soli oraz wyrośniętymi drożdżami.
  3. Zagnieć ciasto, pod koniec dodaj spirytus i rozpuszczone, ostudzone masło. Ciasto wyrabiać, aż się całkowicie wchłonie tłuszcz.
  4. Odstawić by wyrosło.
  5. Nabieraj ciasto drewnianą łyżką umoczoną w wodzie. Rozpłaszczyć w dłoni i na każdy placek nałożyć marmoladę i zlepić.
  6. Na stolnicy ułożyć kulki strona zlepioną do dołu i jak zaczną rosnąć piec w rozgrzanym tłuszczu.
  7. Tłuszcz powinien powoli osiągnąć ok 160 st C, W oryginalnym przepisie jest aby po włożeniu pączków do garnka przykryć go, a po przewróceniu już nie przykrywać. Ja piekłam cały czas w odkrytym garnku przewracając po ok 2-3 minutach ( w zależności od wielkości pączka)
  8. Pączki wyjąć na talerz z papierem aby odsączyć je z tłuszczu.
Smacznego ;)
 
~
 
 
Carnival reminds me of donuts, angel wings and other fatty sweets;) So I want to share with you a recipe for delicious donuts.
I've got the recipe for these donuts  from A's grandmother.
Having a problem with the smell of fat, which are fried donuts, I done it no more than 2 times.
We rather go to Grandma's for donuts, I only wish that Grandmother no longer has the strength to do them too often ;(
Maybe if I could close the smell to the kitchen and open the window to ventilate this room, but we currently do not have such
convenience.



Ingredients:500 grams of flour4 egg yolks100 grams of sugar100 grams butter, melted and cooled1 cup of milk40 g yeast1 tablespoon of spiritspinch of saltRum or arak oil
Preparation:
  1.   Mix yeast with warm milk, add a tablespoon of flour and a teaspoon of sugar. Leave to rise.
  2.   To the flour add the egg yolks beaten with sugar, a few drops of essential oil and a pinch of salt and yeast.
  3.     Knead the dough, at the end, add alcohol and butter. Knead the dough until it is completely absorbed fat.
  4.     Put aside to grown.
  5.    Take the dough with a wooden spoon dipped in water. Flattened in the hand and to each cake put some marmalade and stick together.
  6.     Arrange on the pastry board, stiked part of the ball should be put down and when they start to grow bake it in hot fat.
  7.     The fat should slowly reach about 160 degrees C. In the original recipe is that after putting the ball into a pot you should cover it and after the roll no longer cover. I baked all the time without coverring pot rolling after about 2-3 minutes (depending on the size of a donut)
  8.     Remove donuts on a plate with paper to drain them from fat.

Bon Appetit ;)

Komentarze

  1. Wyglądają pysznie! Ja w karnawale mam słabość do faworków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jeszcze nigdy nie robiłam, aż się głupio przyznać ;)

      Usuń
  2. Uff. pączusie. A ja wciąż usiłuję schudnąć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana Sisi to jutro nie wchodź do mnie na bloga;)

      Usuń
  3. Moja babcia też takie robiła :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się śmieję, że są dobrze wypieczone ale babcia mojego A;* tez takie robi ;)

      Usuń
  4. Na czwartek nasza babcia już nam je zapowiedziała xD My zawsze wybieramy te z powidłami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomina mi się zawsze tekst " pączki dzielą się na dwa rodzaje, te z marmolada różaną i do dupy" :P

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty