Zupa z kapustą i kiełbasą/ Soup with cabbage and sausage


 Na początku miesiąca obiecałam sobie jeden przepis z jednej książki/gazety na 1 dzień. Wychodzi mi to tragicznie źle, ale no cóż nie gotuję ostatnio ani codziennie ani nic nowego. Mam mało czasu od kiedy pracuję na pełnym etacie w równoważnym czasie pracy (dla niewtajemniczonych mam zmiany 6 lub 12 godzinowe).
Jako, że ostatnio jestem na stażu z Neuroradiologii moje kulinarne popisy się wzbogaciły o kilka nowości.


Dzisiejszy przepis pochodzi z gazety "Gotuj krok po kroku" wrzesień nr 9/2015
Lubię tę gazetę za jej proste przepisy, zdjęcia oraz małą cenę. Już wiele przepisów wypróbowałam z tego miesięcznika. Są tutaj przepisy na każdy dzień, dania odświętne, pyszne ciasta i desery oraz kolekcje. W tym numerze akurat jest 11 przepisów na mielone.

Zupa jest bardzo gęsta i sycąca. Smak zależy dużo od kwaśności kapusty i rodzaju bulionu, mniejszy udział mają przyprawy. A:* początkowo stwierdził, że zrobiłam dziwny bigos, ale za dużo w nim wody i papryki, za to smak jest podobny. Podawać można bez dodatków lub z pieczywem.



Składniki:
1 duża cebula
400 g wędzonego mięsa
2 łyżki oleju
1 l bulionu
500 g kapusty kiszonej
300 g kiełbasy
2 ząbki czosnku
250 g kwaśnej śmietany
sól, pieprz

Przygotowanie:
1. Cebulę obrać i posiekać. Mięso wędzone pokroić w drobną kostkę. W garnku rozgrzać olej i usmażyć na nim cebulę na złoto. Dodać mięso, po czym chwile dusić.
2. Składniki w garnku posypać słodka papryką i wymieszać.  Następnie stale mieszając, wlać 1 l bulionu (można użyć wywaru warzywnego albo rosołu).
3. Do zupy dodać pokrojoną kapustę, przykryć i gotować na wolnym ogniu. Zawartość garnka doprawić przeciśniętym przez praskę czosnkiem  wymieszać.
4. Kiełbasę pokroić w talarki i dołożyć do zupy. Na koniec zupę zabielić kwaśną śmietaną i doprawić solą oraz pieprzem. Gotować przez chwilę i rozlać do talerzy.

Smacznego. xD

                                                                                  
 ~


At the beginning of the month I promised myself to use one recipe from a book / newspaper on one day. I was tragically bad at this promise because I don’t recently cook every day or anything new. I have no time now, I'm working full-time at an equivalent time work (for the uninitiated mychanges are 6 or 12 hours).
Recently I’m on training on Neuroradiology and my culinary performances are bigger for some new recipes.



Today’s recipe comes from the newspaper “Gotuj krok po kroku” September No. 9/2015

I like this newspaper for its simple recipes, photos and a small price. I tried out many of the recipes of this magazine. There are recipes for every day meals, festivals, delicious cakes and desserts and collections. In this one it happens to be 11 recipes for minced meat.

The soup is very thick and satiating. The taste depends on a lot of acidity of Sauerkraut and kind of broth, spices have smaller share. A:* at first say that I did an odd saierlraut-and-meat stew, but with too much water  and pepper in it, the taste was similar. It can be hand over alone or with bread.
 

 Ingredients:
1 large onion
400 g of smoked meat
2 tablespoons oil
1 liter of broth
500 g sauerkraut
300 g sausage
2 cloves garlic
250 g sour cream
salt, pepper

Preparation:
1. The onion peels and chops. Smoked meat cut into small cubes. Heat the oil in a pot and fry the onions for gold. Add the meat, then simmer for a moment.
2. The ingredients in the pan sprinkle with sweet pepper and mix. Then, stirring constantly, pour 1 liter of broth (you can use vegetable stock or chicken soup).
3. Add the chopped cabbage to the soup, cover and simmer. Flavor it  with the crushed garlic.
4. The sausage cut into slices and add to the soup. Add sour cream at the end and season with salt and pepper.
Cook for a minute and pour into plates.

Bon appetite! xD

Komentarze

  1. Przyznam, że jeszcze takiej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie tez to była nowość ale polecam spróbować :P

      Usuń
  2. Nie ma co, pożywny posiłek! I dobrze bo przy takim tempie pracy trzeba mieć siły :D Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, wygląda przepysznie :) Przepis wydaje się być dosyć prosty, a sama potrawa kojarzy mi się z typowym śląskim daniem :D

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi sir skojarzyła z kwaśnicą ale jest w niej jednak papryka... A przepis bardzo prosty xD

      Usuń
  4. Nie jadłam ale z chęcią bym zjadła :)
    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest prosta w wykonaniu więc musisz spróbować xD

      Usuń
  5. Nie jestem fanką mięsa w zupie, więc niestety nie skorzystam, ale mój tata byłby zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem mięsożercą pod każdym względem ale lubię tez czasem zupy krem na bulionie warzywnym xD

      Usuń
  6. Lubię tego tupu potrawy o tej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dosyć, że ciepła, sycącą, to jeszcze jednogarnkowa (czyt. Mało zmywania xD)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty