Risotto z łososiem, papryką i kukurydzą

Dobra wracam z postami o gotowaniu, może kogoś zainspiruję? 😍

Ryż od zawsze kojarzył mi się z Chinami. Pamiętam jak w 2005r. spędzając wakacje z moim bratem w Państwie Środka jadłam najlepszą miskę ryżu w życiu! Może był to fakt tego, że jak zjedliśmy rano śniadanie, to to był dopiero kolejny posiłek, a byliśmy po wielu godzinach rowerowej wycieczki, a może naprawdę był taki dobry. Jedliśmy w takim blaszanym garażu, gdzie ryż gotowano w kamionkowych miseczkach na piecu, który chyba był zrobiony przez właścicieli... Byliśmy tak głodni, że nie wytrzymaliśmy nawet do dania z mięsem, tylko od razu zjedliśmy po miseczce ryżu i zamówiliśmy po kolejnej XD



Ale teraz od jakiegoś czasu uwielbiam kolejne danie z ryżem – risotto...

Jako studentka zawsze miałam ochotę go spróbować, ale jakoś zawsze wybierałam makaron w restauracjach. Nie pamiętam dokładnie kiedy jadłam pierwsze risotto, ale pamiętam jego smak! Kremowy ryż z kurczakiem i zielonym groszkiem posypany dużą ilością parmezanu <mniam>

Od tamtego czasu zrobiłam już kilka wersji tego dania ale zawsze wśród składników obok ryżu można było znaleźć mascarpone, cebulę i czosnek... No i jedno (zresztą niedawno) tak zepsułam, że aż byłam na siebie zła, że postanowiłam nigdy więcej nie robić gotowego risotto(czytaj mieszanka +woda), no ale na błędach człowiek się uczy najlepiej... Szkoda,że gotowałam nie tylko dla siebie :( No nic nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz coś mi się nie udało w kuchni, ale nie mam zamiaru się tym jakoś bardzo przejmować i dalej będę eksperymentować w kuchni, no może poza gotowymi mieszankami ;)



Dzisiaj zaproponuję Wam risotto z łososiem, papryką i kukurydzą


Składniki na 3-4 osoby:

1 szklanka ryżu arborio (do risotto)

1 duża cebula

2 ząbki czosnku

1/2 litra bulionu warzywnego lub wody

1 kieliszek białego wytrawnego wina

1/2 papryki czerwonej

1/2 puszki kukurydzy konserwowej

1/2 pęczka natki pietruszki

300-400g filetu z łososia

2-3 łyżki mascarpone

olej

sól, pieprz świeżo zmielony


Przygotowanie:

  1. Cebulę i czosnek kroimy w kostkę. Paprykę kroimy w drobną kostkę. Natkę siekamy.

  2. Łososia myjemy, osuszamy ręcznikiem, solimy, pieprzymy i smażymy na gorącej patelni z niewielką ilością oleju (pomimo, że łosoś to dość tłusta ryba, ja patelnię smaruję odrobiną oleju pędzelkiem lub papierem). Rybę smażymy z obu stron przez ok 4-5 minut.

  3. Na dużą patelnię wlewamy oliwę. Dodajemy cebulę i czosnek i smażymy, aż będą szkliste. Wsypujemy ryż i smażymy aż ziarnka będą przezroczyste. Wlewamy wtedy wino i odparowujemy, ciągle mieszając.

  4. Po odparowaniu wina dodajemy częściami bulion (bulion musi być ciepły, nie musi być wrzątkiem ale nie może być zimny). Po każdej porcji bulionu, mieszamy ryz aż do odparowania i dopiero wtedy dodajemy kolejną porcję bulionu. Ilość bulionu zależy od twardości ryżu. Jak ryż będzie już miękki nie dodajemy już więcej bulionu.

  5. Z ostatnią porcją bulionu dodajemy paprykę, kukurydzę i połowę natki z pietruszki. Po odparowaniu dodajemy mascarpone (jak lubicie bardziej gęste i kremowe dajcie 3 łyżki). Na koniec dodajemy pokrojonego na kawałki łososia. Przyprawiamy do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem.

  6. Podajemy cieple posypane resztą natki z pietruszki

Smacznego ;)

Komentarze

  1. Uwielbiam risotto, a szczerze powiem, że to wygląda po prostu przepysznie 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję ;)teraz chwila przerwy bo nie mam ryżu do risotto ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty