Kremowe słoiczki (jojo)/ Creamy jar (jojo)

 Pamiętacie ciasto grysikowe JOJO?

Zostało mi za dużo kremu więc przelałam go do słoiczków i dodałam trochę konfitury truskawkowej. Wyszedł bardzo fajny deser, wystarczyło nie posłodzić truskawek smażąc je.
Idealny słodko-kwaśny smak.



 Składniki:
250 ml mleka
1 łyżka kaszy manny(czubata)
100g masła
1 żółtko
100g cukru
1 paczka cukru wanilinowego lub 1 łyżka domowego cukru waniliowego
konfitura truskawkowa

Przygotowanie:
1. Zagotować mleko, dodać kasze mannę. Gotować ok 10 min, ciągle mieszając. Pozostawić do wystygnięcia.
2. Utrzeć masło z  żółtkami, cukrem i cukrem waniliowego. Dodać ugotowanną mannę.
3. Gotowy krem rozlać w słoiczki.
4. Na wierzch każdej porcji położyć 1-2 łyżeczki konfitury truskawkowej, najlepiej domowej roboty, bez dodatku cukru.

Smacznego ;)

~



Do you remember the cake JOJO?

It was too much of the cream so I poured it into jars and added a little strawberry jam. It left a very nice dessert, the trick was not to add the sugar to the jam.

Perfect sweet-sour taste. 

 

Ingredients: 
250 ml of milk 
1 tablespoon  of semolina (heaped) 
100 grams of butter 
1 egg yolk 
100 grams of sugar 
1 packet of vanilla sugar or 1 tablespoon of vanilla sugar home 
Strawberry jam

Preparation: 

1. Boil the milk, add the semolina. Cook for about 10 minutes, stirring constantly. Leave to cool. 
2. Mix the butter with the egg yolks, sugar and vanilla sugar. Add boiled semolina.
3. Ready cream pour into the jars. 
4. At the top of each serving put 1-2 teaspoons of strawberry jam, preferably homemade, without additional sugar.

Bon Apetit!

Komentarze

  1. Takiego kremu jeszcze nie jadłyśmy :) Ciasta jojo chyba też jeszcze nie spotkałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno z odmian ciast grysikowych ;) ale polecam ;)

      Usuń
  2. Nie jadlam ciasta ani takiego deserki ale mi smaka narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję sobie i na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty