Cotton balls DIY


Uwielbiam DIY. Uwielbiam szperać po pasmanteriach lub sklepach z duperelkami i wypatrywać coraz to nowsze rzeczy do przekształcania:) Oczywiście przez to też połowa mojego salonu zastawiona jest włóczką, styropianowymi figurkami, rzeczami do scrapbookingu czy też kolorowankami i kredkami ;)


Dzisiaj chciałam pokazać jak prosto można zrobić sławne cotton balls. W sklepach są one strasznie drogie. Te handmadowe są tańsze, wymagają niedużo nakładu czasowego w pracy (więcej jeżeli chodzi o wysychanie) i mimo, że czasami są nierówne, są moje ;P


Wszystko tak na prawdę to praktyka, wielkość baloników, ilość włóczki zużytej wszystko zależy od praktyki ;)
Ale za to jak pięknie one wyglądają ;) Moje podzieliłam na takie w łańcuch świetlny nad łóżko i część przeznaczonych na bombki na choinkę.

Potrzebujemy:
male baloniki (takie jak na wodę, lub specjalne do świątecznych bombek)

włóczki, kordonki
klej typu VIKOL
miseczka i pędzelek
woda
sznur światełek

Wykonanie:

1. Baloniki nadmuchać do odpowiedniej wielkości, najlepiej jednakowej. Można użyć do tego specjalnej pompki.


2. Klej rozrabiamy z niewielką ilością wody. Nie może być za bardzo rozwodnione, bo cotton balls nie będą odpowiednio sztywne po wyschnięciu.
3. W tym miejscu możemy zrobić bombki na dwa sposoby:
I. Włóczkę rozwijamy prosto do miseczki i po nasiąknięciu nawijamy na nadmuchany balonik dookoła, tak aby zakryć cały.
II. Włóczkę nawijamy na balonik i dokładnie nakładamy klej pędzelkiem. Cała włóczka musi być mokra.


4. Teraz należy wysuszyć nasze cotton balls. Ja wieszałam je na suszarce na pranie, pod nimi kładąc ręczniki papierowe, bo zawsze coś może kapać. Suszenie jest dość długie nawet do 24godz.
5. Ostatnim krokiem jest przekłucie balonika i usunięcie resztki balonu. Mamy gotową kulkę.
6. Wkładamy kulkę na żarówkę i zawiązujemy nitką jeżeli chcemy mieć łańcuch. Jeżeli chcemy bombkę to wystarczy zawiązać kokardkę i przywiązać ją nitką do kulki. Pamiętajcie aby zostawić dłuższą nitkę i zawiązać na końcu aby bombkę mieć na czym powiesić.


Gotowe. Prawda, że łatwe???


Do zobaczenia wkrótce ;)

Komentarze

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty