Przyprawa do piernika

W poprzednim poście przedstawiłam Wam kilka dostępnych w sklepach przypraw do piernika. Dzisiaj poopowiadam o domowej.


Dlaczego domowa jest lepsza od kupnej chyba nie muszę tłumaczyć, ale wspomnę tylko, że wiesz co w niej jest, masz same przyprawy i wychodzi taniej.



Aby uzyskać najbardziej aromatyczną przyprawę należy kupić większość rzeczy w całości np. cynamon w kawałku, kardamon w ziarnach itd.


Najlepiej też zaopatrzyć się w dobry moździerz, mój ceramiczny, który posiadałam od kilku dobrych lat, tani, został popsuty w trakcie produkcji przyprawy. Teraz planuję zakup takiego fajnego, dużego i ciężkiego - granitowego albo może i żeliwnego, ale to jednak duży wydatek :( Można oczywiście skorzystać z młynka do kawy i to będzie bezpieczniejsze wyjście jeśli w okolicy nie macie umięśnionego mężczyzny lub nie chcecie ćwiczyć bicepsów ;)


Proponuję również sprawdzony sklep z przyprawami. Jeżeli mamy pewność, że są one świeże i dobre gatunkowo, uzyskamy lepszą, bardziej aromatyczną przyprawę.


Ilość przypraw należy dobrać indywidualnie, ja sprawdziłam kilka przepisów, a potem sama modyfikowałam ilość przypraw. W tym roku wykorzystuję zapas przyprawy z zeszłego roku, który przechowywałam w szczelnie zamkniętym słoiku, w ciemnym miejscu. Nie stracił na wartości, przyprawa jest bardzo aromatyczna.

Składniki:
50g kory cynamonu
25g suszonego imbiru
15g wyłuskanych ziaren kardamonu
15g całych goździków
15g gałki muszkatołowej
7g ziela angielskiego
5g czarnego pieprzu
2-3 gwiazdki anyżu
opcjonalnie kilka ziarenek kolendry

Wszystko umieszczamy w moździerzu i ucieramy. Najlepiej częściami ;) Mieszamy dokładnie.
Inna opcja: wszystko wkładamy do młynka do kawy (korę w kawałkach, a goździki lepiej w moździerzu, te małe wredne "pałeczki"potrafią mocno uszkodzić młynek, od problemu z domyciem, po połamanie młynka) i mielimy

Przyprawa jest pieprzna, aromatyczna i baaaardzo aromatyczna. ;p



Zazwyczaj na 1kg mąki zużywam 3-4 łyżki lub zmniejszam trochę z przepisów np. zamiast 40g przyprawy używam 30-35g maksymalnie! 

Do zobaczenia wkrótce xD

Komentarze

  1. Jesteśmy ciekawe jak smakuje taka domowa przyprawa :) My mamy tylko kardamon i cynamon oraz anyż i w sumie też smakuje razem dobrze bez reszty składników :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie przyprawa do piernika bez goździków raczej nie istnieje ;)A ta przyprawa jest bardzo ciekawa, nawet ten anyż mi nie przeszkadza w zapachu ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty