Jojo / Jojo cake




Ulubione ciasto A.
Dla mnie osobiście za słodkie, ale robiłam je pierwszy raz i zmniejszyłam ilość cukru tylko o 100g w kremie. Najsmaczniejsze jest po 2 dniach spędzonych w lodówce, gdy warstwy ciasta wchłoną krem. Zrobiłam trochę za dużo kremu i stworzyłam drugi deser z pozostałości.



Składniki:
50g masła
400g mąki
150g cukru
70g miodu (płynnego)
2 całe jaja
2 łyżeczki płaskie sody oczyszczonej

1/2l. mleka
2 łyzki kaszy manny(czubate)
200g masła
2 żółtka
200g cukru
2 paczki cukru wanilinowego lub 2 łyżki domowego cukru waniliowego

Wszystkie składniki ciasta wyrobić razem. Podzielić ciasto na 3 równe części, rozwałkować na wielkość formy.  Włożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec kilka minut aż się zarumieni (nabierze złocistego koloru). Odkładamy na kratkę aby wystygły.
Krem zrobiłam z podwójnej porcji.(wszystkie składniki oprócz cukrów x2, pierwsze ciasto zrobiłam zgodnie z przepisem i nie byłam w stanie go zjeść bez mocnej czarnej  kawy bez cukru xD)
Aby przygotować krem należy zagotować mleko, dodać kasze mannę. Gotować ok 10 min, ciągle mieszając. Pozostawić do wystygnięcia. Utrzeć masłożółtkami, cukrem, i cukrem waniliowego
Placek w formie posmarować obficie kremem, położyć kolejny placek, posmarować kremem i tak samo postąpić z ostatnim plackiem (na wierzch też położyć krem).
Po przełożeniu kremem ciasto musi (u mnie zawinięte w papier) postać przynajmniej 1 dzień żeby krem wsiąknął w placki. Najlepiej zostawić poza lodówką. Następnie można posypać wierzch czekoladą i wstawić do lodówki.



A's favorite cake.
For me personally too sweet, but I did it the first time and reduced the amount of sugar only about 100g in cream. The most delicious
is after about 2 days in the refrigerator, when the cake layers absorb the cream. I did a little too much cream and  I made another dessert from residues.


 ~
 
Ingredients:
50g butter
400g flour
150g sugar
70g of honey (liquid)
2 whole eggs
2 flat teaspoons of baking soda


1/2 l milk
2 tablespoons of semolina (heaped)
200g butter
2 egg yolks
200g sugar
2 packs of vanilla sugar or 2 tablespoons of homemade vanilla sugar




Combine the flour, sugar, butter honey, eggs and baking soda together. Divide into 3 equal parts, roll out to the size of the baking tin. Put into a baking tin lined with baking paper and bake for a few minutes until it golden brown. Cool completely.
I made double portion of the cream. (All ingredients except sugar x2, I made the first cake according to the recipe and I was not able to eat without strong black coffee without sugar xD)
To prepare the cream boil the milk, add the semolina. Cook for about 10 minutes, mixing constantly. Leave to cool. Mix the butter with egg yolks, sugar and vanilla sugar.
A slice of cake put in baking tin spread lavishly with cream, put another slice of cake, spread with cream and so do the last slice of cake (on top also put cream).
After spreading the cream cake needs (for me wrapped in paper)  to stay at least one day to permeate cream in the cake. The best is to leave it out of the refrigerator. Then it can be sprinkled on the top with chocolate and put in the refrigerator.




Komentarze

  1. Zjadłabym zjadała :D jaki masz śliczny ekspresik do kawy ;p chyba mam taki sam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jak na razie jest idealny do mojego mieszkanka:) malutki, śliczny a do tego robi kawę;) ideał a co o ciasta, to zapraszam, dla mnie zaaaaaaasłodkie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale narobiłaś mi smaka :) Koniecznie muszę na weekend zrobić to ciasto ;) Aż ślinka cienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem na diecie, już tyle razy doznałam efektu jojo, że kompletnie odstawiłam słodycze. Przede wszystkim liczy się regularność ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty