Kompot z owoców sezonowych / Stewed fruit with seasonal fruits

Kochani dzisiaj coś prostego, bo jestem jakoś totalnie w plecy z pracą, sprzątaniem itd.
Wczoraj byłam u rodziców i dostałam duże ilości owoców sezonowych takich jak gruszki, jabłka, śliwki a poza tym kilka innych ciekawych rzeczy.


Taki kompot jest fajnym rozwiązaniem do obiadu, ale poza tym można go też pić zamiast kupionych soków, albo zjeść zimny z makaronem (zupa owocowa według A). Ja staram się w weekendy ugotować cały garnek kompotu i przez noc przechować go w lodówce i następnego dnia mój ukochany ma super obiadek, sprawdza się w gorące dni;)

Oczywiście jakich owoców użyjecie zależy tylko od was, ja miałam kilka takich owoców nadających się natychmiast do zjedzenia lub kompotu właśnie. W sumie to taki smak wakacji w dzieciństwie lub obiadów u rodziców/dziadków.

Skadniki:
3 jabłka
2-3 gruszki
10-12 śliwek
sok malinowy/wiśniowy do posłodzenia lub brązowy cukier

Przygotowanie:
Owoce umyć. Jabłka i gruszki obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić w grube plasterki. Ze śliwek usunąć pestki. Do wody (ok 2 litry) wrzucamy owoce i gotujemy ok 10-15 minut. Dodajemy soku lub cukier do odpowiedniego smaku. Gotowe.
~
My dear today something simple because I'm somehow totally in the black hole with work, cleaning and so on. Yesterday I was at my parents and I got a large amount of seasonal fruits such as pears, apples, plums and a few other interesting things.

This stewed fruit is a nice option for dinner, but apart from that you can also drink it instead juice from shops, or eat cold with noodles (soup fruit by A).On the weekends I try to cook the whole pot of stewed fruit and store it overnight in the fridge and the next day my beloved has a super home dinner. It works on hot days;)

Of course, what fruit you use depends on you, I had some of these fruits suitable to be eaten immediately or just used in stewed fruit. Its a taste of the childhood holidays or dinner in parents/grandparents house.

Ingredients:
3 apples
2-3 pears
10-12 plums
raspberry/cherry juice to sweeten or brown sugar

Preparation:
Wash fruits. Peel the apples and pears, remove seeds and cut into thick slices. Remove the stone from plums. To water (about 2 liters) throw the fruits and cook for about 10-15 minutes. Add the juice or sugar to appropriate sweeten. Finished.

Komentarze

  1. Również często zdarza mi się robić kompoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie w domu rodzinnym był codziennie;) więc ja w sumie za często nie gotuję;)

      Usuń
  2. Normalnie - winter is coming :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty