Ciasto bananowo-kokosowe z czekoladą / Banana&coconut cake with chocolate



 Przepis publikowany na moim poprzednim blogu, a zaczerpnięty z Blue spoon.

Upiekłam dwie mniejsze porcje, 2 keksówki po ok 20-21cm. Do głównego przepisu dodałam czekoladę 70% kakao, a ilość cukru zmniejszyłam.
Polecam wypróbować przepis jeśli tak jak u mnie banany kupione ładne żółto-zielone dostają brązowych plamek przez za długie przechowywanie ;) Banany do wypieków najlepsze są już bardzo dojrzałe, ale mają też największy indeks glikemiczny więc uważajcie jeżeli chcecie się odchudzać!! xD


Składniki:
3 dojrzałe banany
1/2 szkl oleju
1 szkl cukru (ja dałam trochę mniej, bo nie przepadam za bardzo słodkimi wypiekami)
2 jajka
2 i 1/2 szkl mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150g wiórków kokosowych
1 szkl jogurtu (gęstego) lub mleka kokosowego

1,5 tabliczki czekolady 70%
Przygotowanie:

  1. Olej wymieszać z cukrem, dodać jajka – dobrze wymieszać. 
  2. W drugim naczyniu wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i szczyptę soli.
  3. Sypką mieszankę stopniowo dodawać do mokrych składników. 
  4. Dodać banany rozgniecione widelcem i jogurt – wymieszać aż masa będzie jednolita. 
  5. Dosypać wiórki i dobrze przemieszać z ciastem.
  6. Ciasto przelać do formy i piec w 175st C ok 60 minut (lub do suchego patyczka). 
  7. Zostawić do przestygnięcia w formie.

~


 Recipe published on my previous blog, and taken from the Blue Spoon.
I baked two smaller portions, 2 loaf tins about 20-21cm each. I added chocolate (70%cocoa) and decreased amount of sugar in the main recipe.
I recommend you to try this recipe if you do like me and brought bananas with nice yellow-green colour and it got brown spots by a long storaging ;) Bananas for baking should be very mature, but be careful they also have the highest glycemic index so be warned if you want to lose weight !! xD

  
 Ingredients:
3 matured bananas
1/2 cup of oil
1 cup sugar (I gave a little less, because I do not like very sweet cakes)
2 eggs
2 and 1/2 cups flour
2 teaspoons baking powder
150g  coconut shreds
1 cup of yogurt (thick) or coconut milk
1 and 1/2 bar of chocolate 70% cocoa

Preparation:
  1. Mix oil and sugar. Add eggs - mix.
  2. In a second bowl, mix the flour, baking powder and a pinch of salt.
  3. The dry blend  add bit by bit to wet ingredients.
  4. Add the mashed bananas with a fork and yoghurt - mix until the mixture is even.
  5. Add coconut shreds and mix well with the cake.
  6. Pour into a cake tin and bake in the 175st C about 60 minutes (or until dry stick). 
  7. Leave to cool in the mold.
 

Komentarze

  1. Banan + kokos to połączenie idealne a do tego jeszcze czekolada to już po prostu.... AMAZING XD

    OdpowiedzUsuń
  2. a znammmm :D kocham to ciasto ! :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj na studiach robiłam inny przepis ale ten chlebek chyba jadłaś;) A natchnęła mnie Ćwiertolak abym je upiekła;)

      Usuń
  3. Lubię takie proste przepisy.trza kiedy wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty