Kaczka z warzywami / Duck with vegetables

 
Przepis znaleziony w książce "Kuchnia Królów Polski na zamku w Malborku", już od jakiegoś czasu zbierałam się do przepisów z tej książki, w końcu nadszedł czas...
Kaczkę mam od mamusi, kochana kobieta hoduje kury na jajka i kaczki dla swoich dzieci aby jadły zdrowo i ekologicznie ;)
 Przepis oryginalnie jest na 10 osób, ja podam połowę, bo sama robiłam 1 a nie 2 kaczki ;)


Składniki:
kaczka
1,5 gałązki rozmarynu
2 ząbki czosnku
pęczek koperku
sól i pieprz
150g marchewki
100g selera
25g pietruszki
duża cebula
listek laurowy (mały)
250ml czerwonego wina
0,5 l wywaru warzywnego

Przygotowanie:
Kaczkę dokładnie umyć pod bieżącą wodą i osuszyć. 
Posieka drobno listki rozmarynu, czosnek i koperek, dokładnie wszystko ze sobą wymieszać, dodać sól i pieprz. Natrzeć mięso tak przygotowaną mieszanką. Pozostawić na ok 3 godziny. 
Ostrym nożem lekko ponacinać skórę na piersiach kaczki, tak żeby nie naruszyć mięsa. 
Marchew, seler i pietruszkę obrać, umyć, pokroić na małe kawałki i włożyć do brytfanki. Dodać posiekaną cebulę i listek laurowy. 
Ułożyć kaczkę na warzywach. 
Rozgrzać piekarnik do 200st C i piec przez 1,5 godz. Od czasu do czasu usuwać tłuszcz i podlewać winem oraz wywarem. 
Kiedy blacha będzie sucha, obniżyć temperaturę do 180st. C i piec jeszcze 20 min. 
Gdy kaczka będzie gotowa, wyjąć ja i odstawić w ciepłe miejsce. 
Na blachę wlać pozostałe wino i wywar, zagotować, zeskrobać pozostałości z pieczenia, lekko zredukować a następnie przetrzeć przez sito oraz doprawić solą i pieprzem.



~


The recipe found in the book "The cuisine of the Kings of Poland in Malbork castle,"  I wanted to try it for quite some time, its the tome....
The duck is from my mom, my dear woman keeps chickens for eggs and ducks for her children to eat healthily and ecologically;)
  The recipe originally is on 10 people, this is half of ingredients because I used 1 instead of 2 ducks;)
 

Ingredients:
duck
1,5 rosemary twigs
2 garlic cloves
bunch of fennel leaves
salt and pepper
150g carrot
100g celery
25g parsley root
large onion
1 laurel leaf
250 ml. red wine
0,5 liter of vegetable stock

Preparations:
Wash the duck thoroughly under running water and dry. 
Finely chop the rosemary leaves, garlic and fennel leaves, mix, add salt and pepper. Rub the mix into the meat. Leave for 3 hours.
Using a sharp knife carefully make incisions in duck brests, do not to cut the meat.
Peel, wash and slice the carrots, celery and parsley. Put them in a baking tray.Add chopped onion and the laurel leaf.
Put the duck on top of the vegetables.
Heat the oven to 200 C and roast the meat for 1,5 hour. Remove the fat from time to time and add wine or stock. When the tray is dry, lower the temperature to 180 C and roast for 20 minutes. more. 
When the duck is ready, take it out od the oven and set aside in warm place.
Pour the remaining wine and stock onto the backing tray, bring to the boil ond scrub off the remains of the duck after roasting, reduce heat, pour through a sleve, season with salt and pepper.

Komentarze

  1. Kaczkę jadłyśmy może ze dwa razy ale pamiętamy, że smakowała podobnie jak wątróbka i nam smakowała : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kaczka jest delikatna i nie do końca przypomina wątróbkę, za którą ja nie przepadam ;) Ale ja ją marynowałam prawie 36h ;) bo wypadły inne plany obiadowe;)

      Usuń
  2. Kaczkę jadłyśmy może ze dwa razy ale pamiętamy, że smakowała podobnie jak wątróbka i nam smakowała : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie bym zrobiła kaczuszkę, ale niestety nie jadam :(( Chyba że rodzince, bo lubią, a w zamrażalniku czeka kaczka. Zapiszę sobie Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczuszka jest pyszna, jak ja dłużej potrzymasz w lodówce to przejdzie aromatami, a pieczenie możesz troszkę wydłużyć to będzie bardzo mięciutka, pierwszy kęs smakował dla mnie jak nie kaczka ;)

      Usuń
  4. Zatęskniłam za kaczą piersią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze w planach kacze piersi z sosem wiśniowym ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. śmieję się, ze moje kaczki są ciemne, ale skóry nie zjadamy więc nam to nie przeszkadza, Kaczkę po pekińsku tak nasmarowałam ciemną zaprawą, ze wygląda jak spalona ;)

      Usuń
  6. Już od dłuższego czasu mam ogromną ochotę na kaczkę, ale najlepiej na słodko, w sensie, ze w jabłuszkach na przykład. Muszę poprosić mojego S. żeby kiedyś spróbował przyrządzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z jabłkami też jest pycha;) ale teraz chcę z wiśniami, może same piersi z kaczki zrobię ;)

      Usuń
  7. nie jadłam jeszcze kaczki, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nice blog.

    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nad rzeczką opodal krzaczka mieszkała kaczka dziwaczka ;p tak mi się przypomniało xD kiedyś nawet grałam kaczkę dziwaczkę xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jakoś za kaczką nie przepada, ale chyba dlatego że dobrej jeszcze nie jadłam. Zazwyczaj u nas jadało się czerninę- lubiłam, a samego mięsa już nie haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerninę to jadam nadal ale jakoś zawsze mama robi, boje się ją popsuć, bo uwielbiam ;) A kaczki też nie jadałam za często, bo gotowana mi zupełnie nie smakuje. Staram się znaleźć przepis idealny na kaczkę aby potem nie wyrzucać mięsa... albo nie robić ciągle krokietów lub uszek albo pierogów ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty