Zupa krem z dyni / Pumpkin cream soup


Ochłodziło się już bardzo, wczoraj nawet spadł śnieg co wywołało wielkie poruszenie na fb ;P
Aby się rozgrzać proponuję cieplutką, kremowa zupę z dyni. Zużyłam resztki mojego zamrożonego puree z dyni, wiecie czas już zrobić nowe zapasy a to pudełeczko jakoś mi się zapodziało;)
Spokojnie możecie użyć świeżej dyni. Zależy jaką wykorzystacie, możecie ją wrzucić bezpośrednio do zupy lub wcześniej upiec ;) Lubię bardzo aromatyczną zupę, więc niech was nie zdziwi ilość przypraw.



Składniki:
1 marchewka
1 pietruszka (mała)
mały kawałek selera
mała dynia lub 2 szklanki dyniowego puree
1 litr bulionu
1/2 szkl. mleka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa, imbir i kardamon

Przygotowanie:
  1. Warzywa umyć i obrać. Pokroić na mniejsze części.
  2. Do bulionu wrzucić warzywa (jeżeli używacie świeżej dyni możecie ją też dołożyć, jeśli puree jeszcze czekamy).
  3. Po ok 15 minutach dodajemy puree.(pominąć jeżeli używacie świeżej dyni).
  4. Gotować do czasu miękkości warzyw. Zblendować.
  5. Dodać mleko i przyprawić solą, pieprzem, gałką muszkatołową i imbirem oraz niewielką szczyptą kardamonu.
  6. Dla ostrości można dodać niewielką ilość papryki chilli.
~


Latly is very colder, yesterday even snowed which caused a great agitation on fb :P
I suggest the warm, creamy pumpkin soup to warm yourself. I used up my frozen leftover pumpkin puree, you know it's time to take a new inventory and this box is hiding somewhere from me;)

You can calmly use a fresh pumpkin. Depends on whic you'll be using , You could throw it directly into the soup or pre-bake;) I like very aromatic soup, so do not be surprised by the amount of spices.


Ingredients:
1 carrot
1 parsley (small)
a small piece of celery
small pumpkin or 2 cups pumpkin puree
1 liter of broth
1/2 cup pf milk
salt, pepper, nutmeg, ginger and cardamom

Preparation:
  1. Wash and peel vegetables. Cut into smaller pieces.
  2. Add vegetables to the broth (if you use fresh pumpkin you can also add it if you use puree you still waiting).
  3. After about 15 minutes, add the puree. (Ignore this if you using fresh pumpkin).
  4. Cook until the vegetables are tender. Blend it.
  5. Add the milk and season with salt, pepper, nutmeg and ginger and a small pinch of cardamom.
  6. You can add a small amount of chilli peppers for spicy.

Komentarze

  1. Robiłam w zeszłym tygodniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie jedna z nas kroi dynię na jutrzejszą potrawkę na wynos (kochamy te dni na uczelni gdzie czujemy się jakby był to nasz dom xD). Taki krem też chętnie byśmy zjadły ale najbardziej lubimy taki na słodko z mlekiem kokosowym <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm nie jadłam słodkiej wersji, zawsze wolałam ostrzejszą :P

      Usuń
  3. Nie wiem czemu ale jakoś dyniowe specjały ( poza pestkami) mnie przerażają..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze uważałam ta zupę za mdłą, aż zaczęłam sama ją udoskonalać ;P Wole ją na ostro wtedy o mdłości nie ma mowy, a i warzywa dodane też zmieniają mdłość samej dyni ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty