Celebruj chwile : Likier czekoladowy / Chocolate liqueur

Chyba bardzo zaprzyjaźniłam sie z akcją u Arcy Joko ;) Kolejny post ;) A planuję jeszcze wiele ;)

14. Gotowanie: Grudniowe Gotowanie
 

Nie pamietam skąd mam ten przepis, ale poszukałam na starym blogu i oto link. Mam wiele kartek wydrukownych z przepisami i nie jestem w stanie już tego odkryć :)

Likier smakuje idealnie po tygodniu ale wedlug przepisu można go pić zaraz po wystygnięciu :)

Polecam w ten zimowy okres ;) U mnie likiery są pite 26grudnia na imprezie świąteczno-imieninowej mojej mamy ;)

Składniki:
500 ml niesłodzonego mleka kondensowanego
3 łyżki ciemnego kakao
1,5 szkl. cukru
2 kopiaste łyżki cukru waniliowego
1 szkl. wódki
2 kieliszki spirytusu

Przygotowanie:
Wszystkie składniki (poza alkoholem) dokładnie mieszamy i gotujemy na małym ogniu przez około 10 minut. Następnie dolewamy alkohol, dokładnie mieszamy  i przelewamy do karafki lub butelki. Już po wystygnięciu możemy się delektować rozkoszną słodyczą.

Miłego delektownia się ;)



~


I think I became very good friends with the action at Arcy Joko;) Another note ;) And I plan to have a lot of them ;)

14. Cooking: Cooking in December
 



I do not remember where I got this recipe. I have many printed pages with the recipes and I'm not able anymore to discover from where they are:)

Liqueur tastes perfect after a week but according to recipe, you can drink it right after it cooled down :)

I would recommend in the winter period;) For me 26grudnia liqueurs are drunk at a party Christmas-name-my mother;)


Ingredients:
500 ml of unsweetened condensed milk
3 tablespoons of dark cocoa
1.5 cups of sugar
2 heaped tablespoons of vanilla sugar
1 cup of Vodka
2 hot-glasses of spirits

Preparation:

Mix all the ingredients (except alcohol) and cook over low heat for about 10 minutes. Then pour the alcohol, mix thoroughly and pour into a decanter or bottle. After cooling down, we can enjoy the delicious sweetness.

Enjoy it;)

Komentarze

  1. oooo coś dla mnie, uwielbiam takie robione likiery. Dawno nie robiłam ananasowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pijam tylko browar. Ann - dziekuje za pierniczki:))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Browar robi mi kolega, ja nie potrafię ;) A pierniczki spoko niech smakują;)

      Usuń
  3. Musze podrzucić mojej mamie ten przepis, to ona jest w rodzinie specjalistką od takich specyfików i zawsze mam na stanie jakieś buteleczki od niej. :)
    Dziękuję za kolejny post do akcji, ja tam się cieszę, że się z nią tak zaprzyjaźniłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak mi pozwoli czas to jeszcze kilka napiszę ;)

      A likier fajny na zimę ;)

      Usuń
  4. likiery to jedny alkohol ktory lubie, mmm ,musze wypróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie rezygnuj,e z alkoholu ale polecam bardzo ;)

      Usuń
  5. o jeeee!
    już sobie notuję przepis!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty