DIY: Skrętki - czyli origami modułowe


Gwiazdkę tą nazywam skrętką, bo polega na skręceniu ze sobą kawałków, czyli modułów.
Ja tworze z tego kwiatki więc używam zazwyczaj 3 kolorów karteczek ale można użyć ilu się chce i tworzyć własne kompozycje ;)
 Obiecałam tutorial, ale dziś zmieniali mi internet i pan był przed 10, a wyszedł po 13, musiałam posprzątać więc dobre światło mnie ominęło ;(

 Co nam będzie potrzebne do wykonania tej gwiazdki modułowej?

Karteczki - taka kostka biurowa, są dostępne w różnych kolorach i wielkościach jak i grubościach. Proponuję wybrać jednakowe ale w różnych kolorach.
Ilość  : 18
Kawałek płaskiego i twardego podłoża ;)
Ewentualnie linijka bądź ekierka.



 Pojedyncza karteczkę kładziemy przed sobą na stole.



Karteczkę składamy na pół, można przejechać zgięcie paznokciem lub linijką, ekierką.
 
 Karteczkę przekręcamy o 90st i składamy ponownie na pół. Zaznaczyłam długopisem linie zgięcia.
Linie zgięcia muszą być dobrze zaznaczone, najlepiej przejechać po zgięciu linijką.


Odwracamy karteczkę na druga stronę ( linie zgięcia są wypukłe teraz a narysowane przeze mnie linie są z tyłu) .

Teraz karteczkę składamy po przekątnych na pół, ma powstać trójkąt. Ponownie zaznaczyłam linie długopisem, ale są słabo widoczne. dobrze zaznaczyc zgięcie, przeciągając po niej linijką.


Karteczkę przekręcamy o 90st, i ponownie składamy po przekątnych, tak aby powstał trójkąt. Dobrze zaznaczamy linie zgięcia.

Teraz najtrudniejszy moment. Tak położona karteczkę składamy w "trójkąt". Wystarczy położyć karteczkę na stoliku i krawędzie wypukłe powinny być wzdłuż przekątnych. Łapiąc za rogi dwoma rękoma przybliżyć je ze sobą tworząc taki oto skład:


Teraz skrętki. Jeden z rogów naszego "trójkąta" skręcamy do wewnątrz. Pokazałam to dokładnie na zdjęciach. Potrzeba jakiś 2-3 skrętków jednego ramienia. Postępujemy tak z resztą ramion. Pamiętajcie skręcać zawsze w ta samą stronę ramiona. Najlepiej ustalić sobie, że skręcacie zgodnie z ruchem wskazówek zegara ramie prawe i przekładać karteczkę tak, aby po prawej stronie mieć wolne ramie do skręcenia ;)


 Tak wyglądają 2 ramiona skręcone już.


Postępujemy tak z resztą karteczek.


Teraz składanie. Bierzemy 2 karteczki i zakładamy po 2 sąsiednie ramiona, skręcając ze sobą. Bierzemy kolejną karteczkę i dokładamy tak, aby jedno ramie połączyło się z ramieniem, gdzie są już 2 ramiona i kolejne z ramion z jednym ramieniem będącym częścią szczytowej karteczki. kolejna karteczka podobnie ma się połączyć z 2 już karteczkami. Kolejna czyli ostatnia (4 karteczka) dokładamy pod wolne ramiona z 2 skręconymi ramionami.



Gotowe pierwsze okrążenie z 5 karteczek, jedna w środku i 4 dookoła. Ja robię takie dwa i łaczę środkowym okrążeniem, na które składa się 8 karteczek.


 Środkowe okrążenie, czyli łączymy kolejna karteczkę z 2 z poprzedniego rzędu. Jedno z ramion łączymy z karteczką nr , a drugie z karteczką nr 2, nie należy łączyć "kartki pod kartką" ;)
 Schemat jest taki sam, musza być skręcone 3 ramiona różnych karteczek w jedno.


W tym momencie można połączyć dwa sąsiadujące ramiona w jedno i połączyć z gotowym pierwszym okrążeniem (jeżeli wykonaliście 2 małe 5-karteczkowe pierwsze okrążenia).


Wytłumaczenie tego jest okropne ale może kiedyś nagram film, bo jednak jak się widzi jak to zrobić jest banalnie proste.... Jak macie pytania albo coś jest nie jasne proszę piszcie, postaram się wytłumaczyć.

Komentarze

  1. Piękne! :D Ja sama robię, ale w innym kształcie.

    PS Paczucha doszła, pierniki cudem uniknęły pożarcia przez głodnego MENa. Na szczęście myślał, że to przesyłka z kosmetykami. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha ;) cieszę się ;) Czekam na relacje z wrażeń smakowych ;)

      A robisz też takie skrętki czy coś innego z modułowego origami?

      Usuń
    2. Coś w tym stylu: http://www.bolec.info/pictures/obrazki/1353956461_a73p6bx.jpg

      Usuń
    3. te tez robię ;) ale je trzeba kleić ;)

      Usuń
  2. Śliczne są, ja w zeszłym roku robiłam ale nie skręcane ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w zeszłym roku zrobiłma 40 ;) rozdawałam je współrpacownikom ;)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe :D Szkoda, że nie mamy czasu aby się z nimi pobawić xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdy nie mam cierpliwości do takich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chyba cierpliwości do tego nie miała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bawilam sie kiedys w ich sklejanie, teraz juz brak mi czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba się napracować, żeby coś takiego wyczarować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chwila i gotowe :P po pewnym czasie oglądasz tv i skręcasz ;)

      Usuń
  8. dziękuję za tutorial, dzisiaj się wzięłam i mi takie piękne jak Tobie nie wychodzą, zrobiłam dwa i odpuszczam póki co :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeeejku... ja to nie mam cierpliwości do takich rzeczy :D dlatego tylko podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne to. Ja w tym roku robiłam bombkę kwiatkową i kusudamę venus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kusudamę venus tez znam ;) robiłam nie raz ;)

      Usuń
  11. Wow! Wygląda super! :) Pozdrawiam i zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna sprawa. Ostatnio sama wzięłam się za rękodzieło i stworzyłam stroiki, które możesz zobaczyć na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o Fajnie, ja w tym roku zamówiłam mamie wianek ;) a stroiki sama zrobiła beze mnie ;(

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty