Korzenne muffinki /

Przepis, który mój A;* zdobył 2 lata temu na warsztatach Agaty :P

Ja osobiście nie przepadam za słonym serkiem na słodkich babeczkach, więc wymieniłam kremowy serek na mascarpone, a masło na słodką śmietanę ;)



Składniki:
1/2 szkl brązowego cukru
1 i 1/4 szkl mąki pszennej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczka imbiru
1/4 łyżeczka soli
1 jajko
1/4 szkl melasy
1/2 szkl maślanki
1/4 szkl oleju

krem
100g serka kremowego
4 łyżki miękkiego masła
kilka kropli esencji waniliowej
cukier puder - do smaku


Przygotowanie:
  1. W dużej misce wymieszaj suche składniki.
  2. W drugiej misce połącz mokre składniki.
  3. Wlej mokre składniki do suchych i dobrze wymieszaj łyżką.
  4. Ciastem napełnij foremki do 3/4 wysokości.
  5. Piecz 20 minut w temp 180st C.
  6. Aby przygotować krem wszystkie składniki ubij mikserem na puszysty krem. Schłodzić w lodówce.
  7. Wystudzone babeczki wysmarować grubą warstwą kremu i posyp startą czekoladą lub cynamonem.
Smacznego ;)
~


My A; * got this recipe from Warsztaty Agaty two years ago ;)

I personally do not like the salty cheese on sweet cupcakes, so I exchanged cream cheese on mascarpone and a sweet cream ;)


Ingredients:
1/2 glass of brown sugar
1 and 1/4 glass of wheat flour
3/4 teaspoon of baking powder
1/2 teaspoon of cinnamon
1/2 teaspoon of ginger
1/4 teaspoon of salt
1 egg
1/4 glass of molasses
1/2 glass of buttermilk
1/4 glass of oil

Cream:
100g cream cheese
4 tablespoons butter, softened
a few drops of vanilla essence
powdered sugar - to taste


Preparation:
  1.      In a large bowl, mix dry ingredients.
  2.      In the second bowl, combine wet ingredients.
  3.      Pour the wet ingredients to dry and mix well with a spoon.
  4.      Fill cake tins to 3/4 height.
  5.      Bake 20 minutes at a temperature 180st C.
  6.      To prepare cream:  mix all the ingredients for fluffy cream. Cool in refrigerator.
  7.      When the cupcakes cooled put on it a thick layer of cream and sprinkle with grated chocolate or cinnamon.

Bon Appetit ;)


Komentarze

  1. a ja bardzo lubię serki kanapkowe do słodkich omletów, więc i te muffiny by mi posmakowały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś do omletów jeśli nie są złodkie jak babeczki to też z chętcią zjem, ale to połączenie nie zachwyciło zmysłów ;)

      Usuń
  2. Muszę zapamiętać, żeby nie wchodzić na Twojego bloga o tej porze haha, tylko jakoś wcześniej bo skąd ja teraz wezmę słodycze żeby zaspokoić moją nagłą potrzebę po tym poście. ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to uważaj też na Walentynki, Wielkanoc i inne dziwne okresy słodyczowe;)

      Usuń
  3. Kochana ja napisałam maila wczoraj po 13. Sprawdź w spamie moze

    OdpowiedzUsuń
  4. Czary jakies. Ode mnie mail wyszedł:). Zbadałam sprawe:). A jak co to moze tu: kasiotla@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam ja ;) pewnie ja zle maila podałam, jak to zakęcona Ann przed imprezą ;)

      Usuń
  5. Mniam! Urocze babeczki i to jeszcze w naszych ulubionych korzennych smakach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babeczki są bardzo fajne, ale długo naszukałam się melasy ;) Na szczęście porzebowałam też do innych ciastek ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty