Ciasteczka mocno imbirowe / Strongly ginger cookies

Przepis z warsztatów Agaty, na których był mój A :* Czasy kiedy mieszkałam jeszcze w Bydgoszczy ;)
Ciasteczka są bardzo słodkie i w mojej wersji ostatnio słone ;) Tak dobrze czytacie, w ciasteczkach wyczuwa się nutkę soli, mi to osobiście nie przeszkadza aż tak, ale zobaczymy co będzie jak inni tego spróbują... Nie napiszę, że jak robiłam to moja szczypta soli była za duża, bo przeliczałam szczyptę na 3 porcje;)

Super smakuje z gorącym słodkim kakaem Mniam...
Polecam zrobić zaraz 2-3 porcje ;)


 Składniki:
1/4 szkl. brązowego cukru
1/3 szkl. masła
1 jajko (1/2 sztuki)
3 łyżki melasy
3/4 szkl. mąki pszennej
3/4 łyżeczki imbiru
1/2 łyżeczki sody
szczypta cynamonu
szczypta soli
kandyzowany imbir (według uznania)
cukier do obtoczenia

Przygotowanie:
  1. Cukier zmiksuj z masłem na gładką masę.
  2. Dodaj jajko i dokładnie wymieszaj.
  3. Wlej melasę i wymieszaj. Melasę można zastąpić miodem.
  4. Dodaj suche składniki i dokładnie wymieszaj.
  5. Kandyzowany imbir pokrój na mniejsze kawałki i dodaj do ciasta.
  6. Z gotowego ciasta formuj kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczaj w cukrze i układaj na blasze wyłożonej papierem w dość dużej odległości od siebie, bo ciasta się "rozpłyną".
  7. Piecz 10-12 minut w temp 180 st. C.
Smacznego ;) 

~

The recipe is from Agata, which was A ;* Oh, The times when I still lived in Bydgoszcz ;)


Cookies are very sweet and my recently version salty;) Yes yoe read well, you can feel a hint of salt in the cookies , I personally do not mind so much it, but we will see what will happen as people do try ... I do not write that when I did it my pinch of salt was too big, because I  counted the pinch into 3 portions;)
Super delicious with hot sweet cacao..
 I recommend you to do 2-3 servings ;)

Ingredients:1/4 cup Brown sugar1/3 cup Butter1 egg (1/2 pieces)3 tablespoons black treacle3/4 cup Flour3/4 teaspoon ginger1/2 teaspoon baking sodapinch of cinnamonpinch of saltcandied ginger (much as you want)sugar to roundingPreparation:
  1.   Sugar, mix with butter until it will be smooth.
  2.     Add egg and mix thoroughly.
  3.     Pour the treacle and mix. You can substitute treacle by honey .
  4.     Add the dry ingredients and mix thoroughly.
  5.     Candied ginger cut into smaller pieces and add to the dough.
  6.   Forming walnut-sized balls of the finished cake, Cover it with sugar and put on a baking tray lined with paper in a large distance from each other, because the dough will "melt away".
  7.     Bake 10-12 minutes at 180 degrees Celsius.

Bon Appetit ;)

    Komentarze

    1. Wyglądają bardzo smacznie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję ;) są dość wytrawne jak się okazało ale w wersji i tej i słodkiej są pycha;)

        Usuń
    2. Fajne, własne ciasteczka zawsze smakują najlepiej. Mimo, że słodkie ja bym pewnie jeszcze potraktowała je jakąś polewą, ale jak to ja, nie ma chyba dla mnie rzeczy za słodkich. :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja mam aktualnie fazę ciasteczkową ;) a te akurat byś dosładzała, zrobiłam wersję bardziej wytrawną jak się okazało ;)

        Usuń
    3. Już wiem co dzisiaj zrobię :)

      OdpowiedzUsuń
    4. My tak do imbiru nie za bardzo podchodzimy ale te ciasteczka może nas by przekonały :D
      Te paczuszki (folie i pudełka) robisz sama czy gdzieś kupujesz? My robiłyśmy zawsze same ale w tym roku nie mamy na to czasu a nigdzie w sprzedaży ich nie zauważyłyśmy :/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja akurat te opakowania zakupiłam w KIK (http://www.kik-textilien.pl/) cenowo nie wychodzą super ale jakoś nie mam za dużo czasu w tym roku na wszystko ;)

        Usuń
    5. Jak znajdę chwilę to wypróbuję ten przepis. Wyglądają apetycznie. Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    6. Ja nie przepadam za imbirem :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie każdy lubi te ciasteczka, więc rozumiem ;)

        Usuń
    7. Na pewno by mi smakowaly, bo uwielbiam imbir :)

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
    Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

    Popularne posty