Zupa krem z marchwi / Carrot cream soup

Jedliście kiedyś zupę marchewkową ? Jak nie to musicie spróbować ;)
Lubię bardzo zupy ;) W rodzinnym domu na obiad zawsze jedliśmy zupę i drugie danie, więc mam swoje ulubione i te znienawidzone. Kremy pokochałam jak zaczęłam sama gotować, ten krem jest idealny na szybką przekąskę w pracy lub lekka kolację. A, żeby było śmieszniej nawet zaraziłam kremami moja mamę i ostatnio polubiła się z kremową zupą brokułową ;)




Składniki na 1 porcję:
1/2 szklanki mleka maks 1,5%
1 i 1/2 szklanki bulionu drobiowego lub warzywnego
cebula
2 średnie marchewki
łyżeczka oliwy z oliwek
1-2 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki białego pieprzu
po 1/2 łyżeczki cukru i soli

Przygotowanie:
  1. Marchew pokrój w plastry, cebulę drobno posiekaj i zeszklij na oliwie z oliwek razem z czosnkiem.
  2. Dodaj marchewkę i lekko podsmaż, zalej bulionem.
  3. Kiedy marchew będzie miękka, zmiksuj ją w rosole, zapraw mlekiem, wrzuć przyprawy.
  4. Możesz też dodać pokrojony w plasterki czosnek.
 ~
 Did you ever eat carrot soup? If not you should try;)

I really like soups ;) We always ate soup and main course at the family home for dinner, so I have my favorites and hated one. I loved the creams when I started to cook, abd this cream is perfect for a quick snack at work or light supper. And, it was funny that my mom got to like creams too and recently she fell in love with the creamy broccoli soup;)




 Ingredients for 1 serving
1/2 cup of milk max 1,5%
 1 and 1/2 cup of chicken or vegetable broth
onion
2 mediom carrots
teaspoon olive oil
1-2 cloves of garlic
1/2 teaspoon white pepper
both 1/2 teaspoon sugar and salt

Preparation:

  1.      Carrots cut into slices, onion chop finely and fry in olive oil with garlic.
  2.      Add carrots and sauté lightly, pour broth.
  3.      When the carrots are tender, blend it in broth, flavor with milk, throw spices.
  4.      You can also add thinly slice the garlic.

Komentarze

  1. Marchew? I ja? Nie:)))))))). Mam uraz z dzieciństwa. Ach te ucieczki przed tartą marchewka....z cukrem!!!! O zgrozo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat marchewkę lubię nawet ta gotowaną ale jak jest bez groszku ;) ale zupa jest naprawdę przyjemna, tez byłam sceptyczna ;)

      Usuń
  2. Nie przepadamy za zupą krem z marchwi. Kiedyś podobną zrobiła nasza mama i słabo przypadła nam do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja początkowo byłam sceptyczna, ale teraz nie jest źle ;)

      Usuń
  3. Wygląda apetycznie Twoja zupka. Możliwe, że wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam raz zrobić choć1 porcję dla spróbowania ;P

      Usuń
  4. Lubię marchewkę na surowo i gotowana z bułką ... zupy nie jadłam i jakoś nie wiem ... może bym spróbowała ale sama fi siebie mam gotować ahhh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na surowo to kocham wręcz, chrupanie to moje oddychanie ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty