Pasztet drobiowo-wieprzowy z warzywami / Chicken and pork Pâté with vegetables


Dzisiaj 20 listopada czyli dokładnie 33 dni do Wigilii ;) Postaram się podac codziennie jakiś przepis!

Pasztet ten po raz pierwszy piekłam na Boże Narodzenie chyba 2 lata temu, był soczysty, miękki i na prawdę bardzo, ale to bardzo smaczny...

Sądzę, że powinnam go piec częściej, ale tez będę wypróbowywać nowe przepisy.
Ten sprawdzony  juz jeden jest, a to najważniejsze :)

Przepis pochodzi z książki "Boże Narodzenie przy stole", którą nabyłam w okolicy świąt w Empiku 2 lata temu w super promocji przy kasie ;)



Składniki:
800g karkówki lub łopatki wieprzowej
300g udźca indyczego bez kości
200g surowego boczku
200g wątróbek indyczych
2 marchewki
1 pietruszka
1 średni seler
2 liście laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
2 goździki
2 łyżki oliwy
2 cebule
3 ząbki czosnku
2 bułki kajzerki
3 jajka
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/4 łyżeczki mielonego imbiru
pieprz
sól
3 łyżki masła
bułka tarta

Przygotowanie:
  1. Karkówkę pokrój na 4 kawałki.
  2. Wszystkie mięsa opłucz i osusz. Następnie włóż je (za wyjątkiem wątróbki) wraz z obrana marchewką, pietruszką oraz selerem do garnka i wlej tyle wody, aby je przykryła.
  3. Dodaj liście laurowe, ziele angielskie i goździki. Gotuj około 50-60 minut, aż mięso będzie miękkie.
  4. Wyjmij z wywaru wszystkie składniki do ostygnięcia.
  5. Cebulę i czosnek drobno posiekaj i zeszklij na oliwie.
  6. Następnie dorzuć wątróbkę i obsmaż je przez kilka minut. Odstaw i ostudź.
  7. Ugotowane mięso, warzywa, wątróbkę i cebulę zmiel w maszynce do mielenia.
  8. Kajzerki namocz w wywarze z mięsa, odciśnij i dodaj do masy.
  9. Całość zmiel jeszcze 2 razy.
  10. Dodaj lekko ubite jajka oraz przyprawy, po czym dokładnie wymieszaj.
  11. Dwie keksówki nasmaruj masłem, obsyp bułka tartą, a następnie wypełnij przygotowaną masą.
  12. Piecz pasztet ok 90 minut w temp 180st C.
~

Today, November 20th which is exactly 33 days until Christmas Eve;) I'll try to give you a recipe every day!

Pâté was first baked for Christmas probably two years ago, It was juicy, soft and really very, very tasty ...

I think I should do it more often but also I'll try new recipes.
This one is already proven, and this is most important;)

The recipe comes from the book "Christmas at the table," which I bought around Christmas in Empik 2years ago in a super price at the checkout;)


Ingredients:
800grams pork neck or pork shoulder300grams boneless leg of turkey200g fresh bacon200g turkey livers2 carrots1 parsley1 medium celery2 bay leaves
5 grains of allspice2 cloves2 tablespoons olive oil

2 onions3  garlic
cloves

2 hard rolls 3 eggs1/2 teaspoon nutmeg1/4 teaspoon ground gingerpeppersalt3 tablespoons butterbread crumbsPreparation:
  1.    Pork neck cut into 4 pieces.
  2.    Rinse and dry all meats. Then insert them (except liver) with peeled carrots, parsley and celery to the pan and pour enough water to be covered.
  3.     Add the bay leaves, allspice and cloves. Cook about 50-60 minutes, until the meat is tender.
  4.     Remove from the brew all the ingredients to cool.
  5.     Onions and garlic finely chop and fry it with olive oil.
  6.     Throw in the liver and fry them for a few minutes. Set aside and allow to cool.
  7.     Cooked meat, vegetables, liver and onions grind in  a mincer.
  8.     Hard rolls soak in broth with meat, squeeze and add to the meat.
  9.     Everything grind 2 more times.
  10.     Add lightly beaten eggs and spices, then blend well.
  11.     Spread two baking trays with butter, sprinkle with bread crumbs and fill the prepared ground.
  12.     Bake it about 90 minutes at a temperature 180st C.

Komentarze

  1. Lubię takie domowe papsztety jak to mój synek mówi :D Moja Babcia robi dobry z królika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się zabieram za kolejną jego porcję na święta;)

      Usuń
    2. może i ja się skuszę ale po świętach. .. kiedyś; ))

      Usuń
    3. Tobie tez DHL-em wysłać?? :P

      Usuń
  2. Może i pasztet nie jest naszym ulubionym daniem to i tak byśmy spróbowały Twojego dzieło. Pewnie też dlatego, że w naszej rodzinie nie piecze się pasztetów i tak naprawdę nigdy takiego nie jadłyśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem za leniwa, żeby gotować takie dania, ale w tym roku na pewno coś zrobię :) Pasztet wygląda apetycznie, aż się zrobiłam głodna :)

    Pozdrawiam!
    Brzydki Ptak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj każda ma z nas w sobie lenia, ja też tak mam, ale jak mnie coś lub ktoś kopnie w tyłek to z tydzień nie wyjdę z kuchni, a gości po 30 moge przyjmować codziennie;)

      Usuń
  4. Napewno pysznie smakuje. Ja jednak mam dwie lewe ręce do takich wykwintnych dań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie jest aż tak wykwintne danie jakby sie wydawało ;) pasztet dobry na codzień i od święta ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty