Piernik marchewkowy / Gingerbread with carrot


Dziś zostało już tylko 28 dni do Świąt. A może 27? a nie ważne ;) niedługo już Mikołajki, a potem tylko chwila i Święta Bożego Narodzenia, choinka, Wigilia, prezenty, Pasterka, impreza domowa z całą rodzinką no i Koniec roku a potem powrót do rzeczywistości :/

 Mój ukochany piernik z marchewką, nie mogło go zabraknąć w tym okresie ;) Jest pyszny, delikatny i wilgotny, nie przypomina większości pierników które jadłam ;) Piekę go albo w wersji babeczkowej albo torciku, a jak już bardzo mamy ochotę to i w zwykłej blasze. Jedyny minus to starci marchewki na tarce, ale A:* dawał sobie zawsze radę ;) Teraz ja jakoś też daję ;)

Przepis oryginalnie jest mojej prababci, delikatnie go zmodyfikowałam ;)



Składniki:
1szkl. cukru
1szkl. oleju
3 jajka
1 i 2/3 szkl. mąki
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1,5 łyżeczki cynamonu
1,5 łyżeczki kakao
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
bakalie *u mnie to posiekane orzechy włoskie
2 szkl. tartej marchewki
Przygotowanie:

  1. Zmiksować olej z cukrem. Dodać po 1 jajku ciągle mieszając, aż składniki się połączą.
  2. Dodać mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia i dalej miksować, dodać resztę składników (bez marchewki). Ciasto jest bardzo gęste więc uwaga na przepalenie miksera ;P ( ja przy robieniu podwójnej porcji spaliłam swój już raz dawno temu).
  3. Na koniec dodać utartą marchewkę i wymieszać ciasto już drewnianą łyżką ( ważne aby nie używać miksera).
  4. Przelać do odpowiedniej formy i piec w nagrzanym piekarniku do 180 st. C przez ok 45 min, do tzw. suchego patyczka.
Ps. krem wykonany z mascarpone, cukru pudru i kremówki ;)
 ~


Today is already only 28 days until Christmas. Or 27? and it does not matter;) It would be soon St. Nicholas’ Day, then just a moment and Christmas, Christmas tree, Christmas Eve, gifts, Midnight Mass, the party with the whole family at my home and  End of the year and then back to reality: / 

 My beloved gingerbread with carrot, I must give you recipe in that period;) It is a delicious, soft and moist, not like most of gingerbread that I ate;) I bake it in version cupcakes or layer cake , and when we already very  want it so much in the ordinary baking tray. The only complaint was grated carrots, but A:* got along with it ;) Now I somehow can get along too;)

Original recipe is my great grandmother, I modified it slightly;)

Ingredients:
1 cup of Sugar
1 cup of Oil
3 eggs
1 and 2/3 cup of Flour
1.5 teaspoon of baking soda
1.5 teaspoon of cinnamon
1.5 teaspoons of cocoa
1.5 teaspoons of baking powder
raisins * I used chopped walnuts
2 cups of grated carrots

 
Preparation: 

  1. Mix the oil with sugar. Add 1 egg, mix until the ingredients are combined.  
  2. Add flour with baking soda and baking powder and continue to mix, add the rest of ingredients (without the carrot). The dough is very thick so beware of burnout mixer; P (done it when taking a double portion  once time ago)
  3. Finally add the grated carrots and mix with a wooden spoon. (it's important not to use the mixer).
  4. Pour into the baking tray and bake in 180 deg. C for about 45 minutes,to so-called dry stick.
Ps. Cream is made with mascarpone, powdered sugar and cream puff ;)

Komentarze

  1. wygląda obłędnie! !! Ja to Cię porwie i mi naoieczesz, nagotujesz i naszydelkujesz wszystko co będę chciała :D bo ja nie uzdolnienia w tym temacie, wzamian zrobię Ci pazury ::)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spoko ;) ja się piszę ;) pieczenie i gotowanie oczywiście ;)

      Usuń
  2. Tego ciasta się nie piecze w piekarniku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piecze, ups zapomniałam ;) dzięki za spostrzegawczość ;)

      Usuń
  3. Tak! Też uwielbiamy pierniki marchewkowe :D Uważamy, że nic tak nie podkreśla smaku i wilgoci marchewki jak właśnie cynamon i inne przyprawy korzenne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pomyślę, że ten placek był pewnie pieczony 100 lat temu to aż głupio, że go zmieniałam ;) ale ciasto na smalcu nie wchodzi w grę ;) a marchewka i cynamon w cieście mniam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty