Keks angielski / English fruit cake

Keks, ciasto z wielką ilością bakalii...Znienawidzony w dzieciństwie, jadalny teraz :P
U mnie przeszedł wariacje rodzynkowo-kandyzowanej skórki po migdały, orzechy włoskie, kandyzowane owoce, a po drodze zahaczył o gotowe mieszanki...


Przepis na tego keksa wzięłam z "Dekoracje ciast" . Prenumerowałam dzielnie całą kolekcję i teraz mam tony przepisów, instrukcji jak ozdobić ciasto, babeczkę czy tort oraz spore ilości narzędzi, których prawie nie wykorzystuję ;) Przepisy przepisałam sobie do specjalnego zeszytu, aby łatwiej było mi znaleźć ten, który potrzebuję (wiecie przekopywanie się przez te wszystkie gazety, kilogramy wożenia ze sobą przy przeprowadzkach itd)...

Zasypuje was teraz przepisami, bo to taki okres przedświąteczny i może coś wam się przyda ;)

Składniki:
225g mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki przyprawy korzennej
175g masła
175g cukru
2 jajka
pomarańcza
225g rodzynek
110g rodzynek sułtańskich (ja dałam skórkę kandyzowaną)
jabłko
50g posiekanych orzechów włoskich
110g wiśni kandyzowanych

Przygotowanie:
  1. Rozgrzej piekarnik do temp. 180st. C. Natłuść formę do pieczenia.
  2. Przesiej mąkę, sodę i przyprawę korzenną do dużej miski.
  3. W drugiej misce zmiksuj masło z cukrem na lekką, puszystą masę.
  4. Żeby masa się nie ścięła, dodawaj do niej po 1 jajku i po łyżce mąki.
  5. Kiedy wbijesz jajka, dosyp pozostałą mąkę i dokładnie wymieszaj składniki.
  6. Zetrzyj drobno skórkę pomarańczy i dodaj ją do masy razem z rodzynkami, skórką kandyzowaną i kandyzowaną wiśnią pokrojoną na kawałki..
  7. Obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach jabłko i dodaj je do masy razem z orzechami.
  8. Przelej ciasto do formy i wyrównaj wierzch łyżką.
  9. Piecz 75-90 minut.
Smacznego ;)


~

Fruit cake, the cake with a lot of dried tropical fruits... Hated in childhood, edible now: P 
I done it in various combinations like raisins-candied peel, to almonds, walnuts, candied fruits and ready mixes...




The recipe for the fruit cake is from the "Cakes Decorations". I subscribed bravely entire collection and now I have tons of recipes, instructions on how to decorate a cake or muffin and a considerable amount of tools that I almost do not use;) I transcribed recipes itself into a special notebook to make it easier for me to find the one that I need (you know digging through all the magazines, bringing a kilograms during traveling, etc) ...

I give you now a lot of recipes , because it's the Christmas season and maybe something will be useful to you ;)


Ingredients:
225g plain flour

1/2 teaspoon baking soda

1/2 teaspoon of the spice

175g butter

175g sugar

2 eggs

orange

225g raisins

110g sultanas (I gave candied peel)

apple

50g chopped walnuts

110g candied cherries

Preparation:

  1.     Preheat oven to temperature. 180st. C. Grease a baking tray.
  2.     Sift the flour, baking soda and mixed spice into a large bowl.
  3.     In another bowl, mix the butter and sugar until it will be light and fluffy.
  4.     That the mass does not stiffened, add to it after 1 egg and a spoonful of flour.
  5.     When you break the eggs, add the remaining flour and mix thoroughly.
  6.     Grate the orange peel finely and add it to the mass together with raisins, candied peel and candied cherry chopped into pieces ..
  7.     Peel and grate on a grater with coarse mesh apple and add them to the mass together with nuts.
  8.     Pour the dough into the baking tray and even the top with the spoon.
  9.     Bake 75-90 minutes.

Bon Appetit ;)

Komentarze

  1. Anka! Ja usiłuje schudnąć!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to lepiej do mnie nie zaglądaj ;) do Świąt będzie tutaj pełno słodyczy i dań raczej nie niskokalorycznych ;)

      Usuń
  2. Mniam mniam! Uwielbiam ciasta :D szczególnie własnej roboty :) już niedługo Święta więc będzie co robić... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie słodkości! Mniaaaam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochamy świąteczne przepisy! Zasypuj nas nimi jak śniegiem!
    Czujemy, że taki keks by nam zasmakował ale u nas nie robi się takich ciast na święta :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty