Miękkie pierniczki Tereza / Soft Tereza's gingerbreads

 
Post za wczoraj ;)


Od kilu lat poluję na przepis pierniczków, które są miękkie zaraz po upieczeniu, nie należę do osób cierpliwych po prostu ;)
Te pierniczki w tym roku wyszły w końcu miękkie jak chciałam ;) choć ciasto musiałam podsypywać dużą ilością mąki... 
Uwaga też na wybuchowe etapy bo można sobie urządzić miłe sprąatanie kuchni ;)

Aha i przepis wzięłam z tej strony, za co bardzo dziękuję autorce i niech mi wybaczy, że skopiowałam dokładnie przepis ;)



Składniki:
500g cukru
2 łyżki kawy rozpuszczalnej (zalać 0.5 l. wrzątku)
250g miodu naturalnego
250g masła bądź margaryny
25g kakao
3 jajka
1 i 1/4 kg maki
1 łyżeczka amoniaku
2 opakowania przyprawy do pierników (ja używałam takiej po 20g albo przygotowywałam swoją)

Przygotowanie:
  1. Na dużej wysokiej patelni rozpuścić cukier na karmel (nie można potrząsać patelnią, ani mieszać cukru. Trzeba to zrobić na średnim ogniu, na dużym cukier się spali).
  2. Do karmelu wlewać stopniowo gorącą kawę (bardzo wolno i uważać, bo wybucha na patelni. Karmel jest bardzo gorący, grozi poparzeniem. Najlepiej robić to powoli z przerwami dokładnie mieszając długa drewniana łyżką). 
  3. Dodać margarynę  i miód, wymieszać aż się rozpuści a następnie odstawić do ostygnięcia. Margarynę warto pokroić na mniejsze kawałki.
  4. W misie miksera z hakiem umieścić połowę mąki i wszystkie sypkie przyprawy. 
  5. Bardzo powoli wlewać ciepłą masę karmelową. Mieszać. 
  6. Dodać rozkłócone jajka i stopniowo pozostałą mąkę. 
  7. Kiedy ciasto będzie już geste wyłączyć mikser i resztę maki dodać i wymieszać ręcznie(łyżką). 
  8. Wyrobić na gładko i przełożyć do miski. 
  9. Ciasto będzie lekko rzadkie, ale po kilku minutach zacznie tężeć. Nie dosypywać mąki nawet jeżeli wydaje się za rzadkie.
  10. Przykryć woreczkiem i wstawić do lodówki na cała noc. 
  11. Następnego dnia podzielić na trzy części. Rozwałkować na grubość ok. 0.5 cm. 
  12. Wykrawać pierniczki. Piec w temp. 160 stopni C przez ok. 10-13 minut
Smacznego :)
~
 
For several years I hunt for the recipe of gingerbreads that are soft right after baking, I do not belong to patient the people ;) 
This year its it - soft as I wanted ;) although I need to use a lot of flour ...
 Be carefull because tere are also explosive stages and you can decorate your kitchen in caramel ;) 


Oh, and the recipe I took from this site, for which I thank the author and let him forgive me that I copied the recipe exactly;)


Ingredients:

 500g sugar
 2 tablespoons instant coffee (pour in 0.5 liter of boiling water)
 250grams natural honey
 250grams butter or margarine 
25grams cocoa 
3 eggs 
1 and 1/4 kg of flour 
1 teaspoon of ammonia 
2 packages of gingerbread spices (I was using bags 20grams or was preparing my spices).


Preparation:
  1.  In a large pan, dissolve sugar on caramel (you can not shake the pan or stir sugar. You have to do it on medium heat, on a large sugar will burn).   
  2.  Pour hot coffee to the caramel.(very slowly and be careful, because it could break in the pan. Carmel is very hot, it may cause burns. This is best done slowly with long pauses stirring well with a wooden spoon). 
  3.  Add the margarine and honey, stir until it dissolved and then leave to cool. Margarine should be cut into smaller pieces. 
  4. Put half of the flour and all loose spices  in a mixer bowl with a hook .  
  5. Very slowly pour the hot caramel mass. Mix.
  6. Add beaten up eggs and remaining flour gradually. 
  7. When the dough is already dense, turn off the mixer and add the rest of the flour and mix by hand(spoon). 
  8.  Knead smooth and put into a bowl. 
  9.  Dough will be slightly runny, but after a few minutes it starts to harden. Do not add flour even if it appears to be rare.
  10. Cover it with food wrap and put in refrigerate overnight.  
  11. Divided into three parts (the next day). Roll out to a thickness of 0.5 cm. 
  12. Cut out with cookie cutter. Bake in temp. 160 degrees C for  10-13 minutes.
Bon Appetit :)

 

Komentarze

  1. Uwielbiam pierniczki, mogę je jeść kilogramami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja korzystam z przepisu mamy też wychodzą takie jak lubię choć nie takie same jak mam piecze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam kilka przepisów, ale tylko dwa przepisy najbardziej lubię ;)

      Usuń
  3. Cudne wzory na cudnych ciasteczkach :) Już nie możemy się doczekać jak w weekend zaszalejemy z piekarnikiem :) Od miesiąca na tą chwile czekamy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te są zaraz miękkie :P ja w weekend będe robiła już 3 porcję ciastek świątecznych;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeżeli zostawisz po sobie jakąś pamiątkę ;)
Komentarz pozwala mi określić, czy moje posty wam się podobają.

Popularne posty